12 profesori de marketing

carti de marketingFacultatea de Marketing din cadrul ASE, pe unde-am ajuns si eu in urma cu ceva timp, intr-un moment de mare inspiratie personala, a implinit 10 ani si a tinut sa marcheze momentul. Un bun prilej de a  mentiona aici numele unor oameni cu care am interactionat mai mult sau mai putin, pe parcursul celor aproape sase ani petrecuti prin salile ASE-ului.

Prof. univ. dr. Iacob Cătoiu – facea prezenta la fiecare curs; profesional, un colos; nu exista politici de marketing coerente fara o cercetare de marketing prealabila. Pentru cunoscatori, bancul cu “patratele latine” mi se pare si acum de un comic desprins din Caragiale.

Prof. univ. dr. Virgil Balaure – se mira cand vedea pentru prima data chipul unui student la ultimul seminar inainte de examen.

Prof. univ. dr. Valerică Olteanu – cu un umor teribil, mi-a spus la un  moment dat, ironic, ca voi ajunge premierul Romaniei. (I-as raspunde acum ca nu voi avea niciodata nici ticalosia si nici nepriceperea necesare unei asemenea demnitati…)

Prof. univ. dr. Nicolae Al. Pop – de o seriozitate nemteasca, a fost un argument in plus pentru mine sa aleg masterul in marketing international.

Prof. univ. dr. Răzvan Zaharia – l-am vazut, prima si singura data, la examenul de marketig politico-social.

Prof. univ. dr. Laurenţiu Anghel – punea la dispozitia studentilor CD-uri cu “tone” de informatii.

Prof. univ. dr. Călin Petrică Vegheş – un fizic impresionant si o prezenta agreabila la cursurile de marketing direct.

Prof. univ. dr. Ionel Dumitru – tanar, cam rigid, toba de carte, specializat pe marketing strategic.

Prof. univ. dr. Gheorghe Orzan – a cerut sa notam sincer, pe foaia de examen, la cate ore de curs am fost prezenti de-a lungul semestrului.

Prof. univ. dr. Nicolae Teodorescu – a venit la examen cu teste grile structurate pe sase randuri, pentru a descuraja copiatul; a reusit partial.

Prof. univ. dr. Virgil Adăscăliţei – tinea un curs de euro-marketing la care ar fi fost bine sa aiba acces cat mai multi cetateni, inainte de intrarea Romaniei in UE.

Prof. univ. dr. Ştefan Boboc – din lipsa de spatiu, in primul an, tinea cursul de “bazele marketingului” intr-o incapere de la subsolul ASE-ului, de la 7.30 dimineata.

Alaturi de acestia, ar mai fi de de adaugat numele profesorului Silviu Neguţ, de la facultatea de Relatii Economice Internationale, un om fascinant, pe care il consider cel mai bun profesor cu care am avut sansa sa stau vreodata fata in fata, si ale carui cursuri de geografia turismului, de geografie economica mondiala si de geopolitica, au fost tot timpul o incantare.

In final, sa va spun cum era cu patratele latine… Se spune ca la un moment dat, pe cand la ASE inca se mai tineau si examene orale, profesorul il chestiona pe un student cu privire la metodele de proiectare ale experimentelor de marketing, iar acesta parea sa fie pus in incurcatura. Colegul din spatele sau, vazandu-l in dificultate, se  hotari sa-l ajute si ii sufla: “Zi-i, ma, “patratele latine!” Atunci, omul nostru isi lua inima in dinti si ii raspunse transant profesorului: “Patratele la dumneavoastra…”

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Leave a Reply!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Follow on Feedly
%d bloggers like this: