Dragos Sorin Nicula

Frustrările unui manager de marketing în vremuri de criză

Se spune ca managerul de marketing, de la o firma de bauturi racoritoare, a mers intr’una din zilele astea la Roma, pentru a se intalni cu suveranul pontif, scopul intrevederii de la Vatican fiind acela de a se discuta despre o eventuala donatie pe care ar fi urmat sa o faca multinationala catre biserica catolica.

Papa il primeste pe manager in audienta, se discuta, se negociaza aprins si in cele din urma se ajunge la un acord de principiu. Marketerul cere insa o pauza de gandire inainte de a parafa intelegerea, iar cand revine, gandindu’se ca a facut prea multe concesii, incearca sa supraliciteze:

– Sanctitatea Voastra, am sa va fac o propunere care mie mi se pare excelenta… , as vrea ca in timpul slujbei pe care o tineti in fiecare duminica de la balconul dumneavoastra, sa inlocuiti sintagma “painea noastra cea de toate zilele, da’ne’o noua astazi”, cu expresia ” Coca-Cola noastra cea de toate zilele, da’ne’o noua astazi!” Ce spuneti?

-Nu se poate fiule! Ce imi ceri tu e cu neputinta! Asta e blasfemie! Cum sa faca biserica noastra una ca asta? vine imediat reactia Papei.

Omul nostru insista cu argumente dintre cele mai variate, le epuizeaza, si ajunge intr’un final, nervos, la cresterea sumei alocate pentru donatie!

Pluseaza exasperat, depasind la un moment dat semnificativ cifra pe care o aveau in vedere pentru aceasta actiune, spre stupefactia Papei, care il privea incremenit, si nu stia cum sa il refuze politicos, pentru a nu pierde totusi definitiv o donatie importanta.

Aflat la capatul rabdarii, managerul renunta intr’un final, se ridica de la masa si pune capat intalnirii, care pana la urma se transforma intr’un esec de proportii, nemaiajungandu’se la niciun fel de intelegere.

Dezamagit, coboara treptele Palatului Papal, spunandu’si in sinea lui…

” Cum dracu aflu eu acum cine sunt astia cu painea si ce buget de marketing au alocat ei pe criza asta, de afurisitu’ asta de mos, nici nu a vrut sa auda de sumele pe care i le’am propus noi?”

P.S. Imi pare rau pentru aceia care s’au lasat inselati de titlu! 😉

Sunt sigur ca toata lumea a inteles ce e cu acest articol… 🙂

(Hai sa’i spunem ca e o incercare de autoironie la adresa noastra, a tuturor celor care avem intr’un fel sau altul legatura cu marketingul.)

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Leave a Reply!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.